Nyugodt háttér, sikeres vállalkozás!
Vigyázunk vállalkozására, hogy Ön a növekedésre koncentrálhasson! Vegye fel velünk a kapcsolatot egy ingyenes konzultációért és személyre szabott ajánlatért.
Egyéni vállalkozás indítása
Egyéni vállalkozásunk indításával kapcsolatban első lépésként érdemes az alábbi kérdéseket feltennünk magunknak:
- Tevékenységünket fő- vagy mellékállásban fogjuk végezni?
- Van-e legalább 36 órás foglalkoztatással járó munkaviszonyunk?
- Nappali rendszerű oktatási intézményben tanulók vagyunk?
- Társas vállalkozásban tagként társas vállalkozónak minősülünk-e?
- Tevékenységünket magányszemélyeknek vagy vállalkozásoknak is fogjuk kínálni?
- Milyen, az ÖVTJ szerinti tevékenységeket fogunk végezni?
- Tevékenyégünket áfakörösen vagy alanyi adómentesen tervezzük/tudjuk végezni?
- Mennyi költséggel számolunk működésünk során?

Ezek az általánosnak mondható kérdések segítenek benne, hogy megfogalmazódjon a többi fontos kérdés, melynek végeredményeképp el tudjuk dönteni, hogy vállalkozásunkat milyen adózási mód alatt indítsuk el:
- A Kata szerinti adózást választjuk,
- Átalányadózók leszünk vagy
- Vállalkozói SZJA alá fogunk tartozni.
Miután ezeket jól átgondoltuk, a második lépés a vállalkozásunk indítása.
Ezt a webes ügysegéd segítségével tudjuk megtenni. A folyamathoz nélkülözhetetlen az ügyfélkapu megléte, így aki nem rendelkezik vele, az nulladik lépésként keressen fel egy kormányablakot az ügyintézéshez.
Az ügysegéd weboldal felhasználóbarát módon végigkísér a folyamaton. Amennyiben az első lépés során teljesen kitisztultak a leendő terveink, akkor akár különösebb problémák nélkül önállóan is kitölthetőek az űrlapok. A záró ellenőrzés után meg is kapjuk az:
- egyéni vállalkozói nyilvántartási számunkat, az
- adószámunkat és
- statisztikai számjelünket.
Ezzel el is érkeztünk a harmadik lépés teendőihez:
- mivel a nem kiegészítő tevékenységet folytató egyéni vállalkozók a Tbj. alapján biztosítottnak minősülnek, így a jogviszony kezdetét be kell jelentenünk a T1041-es nyomtatványon az adóhivatalhoz
- emellett 5 nap áll rendelkezésünkre, hogy a Kereskedelmi és Iparkamaránál a nyilvántartásba vételünket kezdeményezzük, illetve befizessük az 5 000 forintos kamarai hozzájárulást
- továbbá, amennyiben vállalkozásunkat nem alanyi adómentesként indítottuk, úgy 15 napunk van pénzforgalmi számlát nyitni, az általunk választott pénzintézetnél.
Megtalálni a helyes kérdéseket nem mindig könnyű feladat, egy új környezetben sokszor nem is gondoljuk, mennyi mindenre kell figyelnünk. A bejelentett adatokat sokszor elég nehéz, esetleg utólag nem is lehet javítani.
Segítségünkkel biztos lehet benne, hogy ezek helyett a vállalkozása építésére fókuszálhat.
Tekintse meg árainkat!
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön könyveléssel és adózással kapcsolatos friss híreinkről és hasznos tippekről!