

Vigyázunk vállalkozására, hogy Ön a növekedésre koncentrálhasson! Vegye fel velünk a kapcsolatot egy ingyenes konzultációért és személyre szabott ajánlatért.
Ne fizessen teljes könyvelői díjat egy inaktív cégért!
Egyéni vállalkozás indítása
Egyéni vállalkozásunk indításával kapcsolatban első lépésként érdemes az alábbi kérdéseket feltennünk magunknak:
- Tevékenységünket fő- vagy mellékállásban fogjuk végezni?- Van-e legalább 36 órás foglalkoztatással járó munkaviszonyunk?
- Nappali rendszerű oktatási intézményben tanulók vagyunk?
- Társas vállalkozásban tagként társas vállalkozónak minősülünk-e?
 
- Tevékenységünket magányszemélyeknek vagy vállalkozásoknak is fogjuk kínálni?
- Milyen, az ÖVTJ szerinti tevékenységeket fogunk végezni?
- Tevékenyégünket áfakörösen vagy alanyi adómentesen tervezzük/tudjuk végezni?
- Mennyi költséggel számolunk működésünk során?
 
															Ezek az általánosnak mondható kérdések segítenek benne, hogy megfogalmazódjon a többi fontos kérdés, melynek végeredményeképp el tudjuk dönteni, hogy vállalkozásunkat milyen adózási mód alatt indítsuk el:
- A Kata szerinti adózást választjuk,
- Átalányadózók leszünk vagy
- Vállalkozói SZJA alá fogunk tartozni.
Miután ezeket jól átgondoltuk, a második lépés a vállalkozásunk indítása.
Ezt a webes ügysegéd segítségével tudjuk megtenni. A folyamathoz nélkülözhetetlen az ügyfélkapu megléte, így aki nem rendelkezik vele, az nulladik lépésként keressen fel egy kormányablakot az ügyintézéshez.
Az ügysegéd weboldal felhasználóbarát módon végigkísér a folyamaton. Amennyiben az első lépés során teljesen kitisztultak a leendő terveink, akkor akár különösebb problémák nélkül önállóan is kitölthetőek az űrlapok. A záró ellenőrzés után meg is kapjuk az:
- egyéni vállalkozói nyilvántartási számunkat, az
- adószámunkat és
- statisztikai számjelünket.
Ezzel el is érkeztünk a harmadik lépés teendőihez:
- mivel a nem kiegészítő tevékenységet folytató egyéni vállalkozók a Tbj. alapján biztosítottnak minősülnek, így a jogviszony kezdetét be kell jelentenünk a T1041-es nyomtatványon az adóhivatalhoz
- emellett 5 nap áll rendelkezésünkre, hogy a Kereskedelmi és Iparkamaránál a nyilvántartásba vételünket kezdeményezzük, illetve befizessük az 5 000 forintos kamarai hozzájárulást
- továbbá, amennyiben vállalkozásunkat nem alanyi adómentesként indítottuk, úgy 15 napunk van pénzforgalmi számlát nyitni, az általunk választott pénzintézetnél.
Megtalálni a helyes kérdéseket nem mindig könnyű feladat, egy új környezetben sokszor nem is gondoljuk, mennyi mindenre kell figyelnünk. A bejelentett adatokat sokszor elég nehéz, esetleg utólag nem is lehet javítani.
Segítségünkkel biztos lehet benne, hogy ezek helyett a vállalkozása építésére fókuszálhat.
Tekintse meg árainkat!
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön könyveléssel és adózással kapcsolatos friss híreinkről és hasznos tippekről!
