GM Könyvelés - Nyugodt háttér, sikeres vállalkozás!

Nyugodt háttér, sikeres vállalkozás!

Vigyázunk vállalkozására, hogy Ön a növekedésre koncentrálhasson! Vegye fel velünk a kapcsolatot egy ingyenes konzultációért és személyre szabott ajánlatért.

Egyéni vállalkozás indítása

Egyéni vállalkozásunk indításával kapcsolatban első lépésként érdemes az alábbi kérdéseket feltennünk magunknak:

  • Tevékenységünket fő- vagy mellékállásban fogjuk végezni?
    • Van-e legalább 36 órás foglalkoztatással járó munkaviszonyunk?
    • Nappali rendszerű oktatási intézményben tanulók vagyunk?
    • Társas vállalkozásban tagként társas vállalkozónak minősülünk-e?
  • Tevékenységünket magányszemélyeknek vagy vállalkozásoknak is fogjuk kínálni?
  • Milyen, az ÖVTJ szerinti tevékenységeket fogunk végezni?
  • Tevékenyégünket áfakörösen vagy alanyi adómentesen tervezzük/tudjuk végezni?
  • Mennyi költséggel számolunk működésünk során?
Öltönyös vállalkozó kezében világító pénzes zsák, amely az új egyéni vállalkozás indításának lehetőségeit szimbolizálja.

Ezek az általánosnak mondható kérdések segítenek benne, hogy megfogalmazódjon a többi fontos kérdés, melynek végeredményeképp el tudjuk dönteni, hogy vállalkozásunkat milyen adózási mód alatt indítsuk el:

  • A Kata szerinti adózást választjuk,
  • Átalányadózók leszünk vagy
  • Vállalkozói SZJA alá fogunk tartozni.

Miután ezeket jól átgondoltuk, a második lépés a vállalkozásunk indítása.

Ezt a webes ügysegéd segítségével tudjuk megtenni. A folyamathoz nélkülözhetetlen az ügyfélkapu megléte, így aki nem rendelkezik vele, az nulladik lépésként keressen fel egy kormányablakot az ügyintézéshez.

Az ügysegéd weboldal felhasználóbarát módon végigkísér a folyamaton. Amennyiben az első lépés során teljesen kitisztultak a leendő terveink, akkor akár különösebb problémák nélkül önállóan is kitölthetőek az űrlapok.  A záró ellenőrzés után meg is kapjuk az:

  • egyéni vállalkozói nyilvántartási számunkat, az
  • adószámunkat és
  • statisztikai számjelünket.

Ezzel el is érkeztünk a harmadik lépés teendőihez:

  • mivel a nem kiegészítő tevékenységet folytató egyéni vállalkozók a Tbj. alapján biztosítottnak minősülnek, így a jogviszony kezdetét be kell jelentenünk a T1041-es nyomtatványon az adóhivatalhoz
  • emellett 5 nap áll rendelkezésünkre, hogy a Kereskedelmi és Iparkamaránál a nyilvántartásba vételünket kezdeményezzük, illetve befizessük az 5 000 forintos kamarai hozzájárulást
  • továbbá, amennyiben vállalkozásunkat nem alanyi adómentesként indítottuk, úgy 15 napunk van pénzforgalmi számlát nyitni, az általunk választott pénzintézetnél.

Megtalálni a helyes kérdéseket nem mindig könnyű feladat, egy új környezetben sokszor nem is gondoljuk, mennyi mindenre kell figyelnünk. A bejelentett adatokat sokszor elég nehéz, esetleg utólag nem is lehet javítani.

Segítségünkkel biztos lehet benne, hogy ezek helyett a vállalkozása építésére fókuszálhat.

Tekintse meg árainkat!

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön könyveléssel és adózással kapcsolatos friss híreinkről és hasznos tippekről!